10 Beneficii surprinzătoare ale mierii

Distribuie:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email

Cuprins Articol

 

 

 

 

Sursa imagine: www.google.ro

 

Din cele mai vechi timpuri, mierea a fost folosită atât ca aliment cât și ca medicament.

Este foarte bogată în compuși vegetali benefici și oferă mai multe beneficii pentru sănătate. Mierea este deosebit de sănătoasă atunci când este utilizată în locul zahărului.

Iată primele 10 beneficii pentru sănătate ale mierii.

 

Mierea conține nutrienți

 

Mierea este un lichid dulce, gros, obținut de la albine.

Albinele colectează zahăr ( în principal nectarul bogat în zahăr din flori ) din mediul lor.

Odată ajunse în stup, consumă, digeră și regurgitează în mod repetat nectarul.

Produsul final este mierea, un lichid care servește ca hrană depozitată pentru albine. Mirosul, culoarea și gustul depind de tipurile de flori vizitate.

Din punct de vedere nutrițional, 1 lingură de miere (21 de grame) conține 64 de calorii și 17 grame de zahăr, inclusiv fructoză, glucoză, maltoză și zaharoză.

Nu conține practic fibre, grăsimi sau proteine.

 

REZUMAT

Mierea este lichid gros, dulce, făcut de albine. Este săracă în vitamine și minerale, dar poate fi bogată în unii compuși vegetali.

 

 Mierea de înaltă calitate este bogată în antioxidanți

 

Mierea de înaltă calitate conține mulți antioxidanți importanți. Aceștia includ acizii organici și compușii fenolici precum flavonoidele.

Oamenii de știință cred că acești compuși combinați conferă mierii puterea antioxidantă.

Interesant este că, două studii au arătat că mierea de hrișcă crește valoarea antioxidantă a sângelui.

Antioxidanții au fost asociați cu riscul redus de atacuri de cord, accidente vasculare cerebrale și unele tipuri de cancer. De asemenea, pot promova sănătatea ochilor.

 

REZUMAT

Mierea conține o serie de antioxidanți, incluzând compuși fenolici precum flavonoidele.

 

Mierea este „mai puțin rea” decât zahărul pentru diabetici 

Dovada cu privire la miere și diabet este mixtă.

Pe de o parte, poate reduce mai mulți factori de risc pentru boli de inimă frecvente la persoanele cu diabet zaharat de tip 2.

De exemplu, poate scădea colesterolul LDL „rău”, trigliceridele și inflamația în timp ce crește colesterolul HDL „bun” .

Cu toate acestea, unele studii au descoperit că poate crește și nivelul de zahăr din sânge – nu la fel de mult ca zahărul rafinat.

În timp ce mierea poate fi puțin mai bună decât zahărul rafinat pentru persoanele cu diabet zaharat, acesta trebuie totuși consumată cu prudență.

Rețineți, de asemenea, că anumite tipuri de miere pot fi alterate cu sirop simplu. Deși alterarea mierii este ilegală în majoritatea țărilor, rămâne o problemă larg răspândită.

 

REZUMAT

Unele studii arată că mierea îmbunătățește factorii de risc ai bolilor de inimă la persoanele cu diabet. Cu toate acestea, crește și nivelul de zahăr din sânge – deci nu poate fi considerată sănătoasă pentru persoanele cu diabet zaharat.

 

Antioxidanții din aceasta pot ajuta la scaderea tensiunii arteriale

Presiunea arterială este un factor important de risc pentru bolile de inimă, iar mierea poate ajuta la scăderea acesteia.

Acest lucru se datorează faptului că mierea conține compuși antioxidanți care au fost asociați cu tensiunea arterială mai scăzută.

Studiile efectuate atât la șobolani, cât și la oameni au arătat reduceri ale tensiunii arteriale datorate consumului de miere.

 

REZUMAT

 

Consumul de miere poate contribui la reducerea tensiunii arteriale, un factor important de risc pentru bolile de inimă.

 

 Mierea ajută, de asemenea, la îmbunătățirea colesterolului

Nivelurile ridicate de colesterol LDL sunt un factor puternic de risc pentru bolile de inimă.

Acest tip de colesterol joacă un rol major în ateroscleroză, acumularea grasă din artere, care poate duce la atacuri de cord.

Interesant, mai multe studii arată că mierea poate îmbunătăți nivelul de colesterol.

Reduce colesterolul LDL total și „rău”, în timp ce crește semnificativ colesterolul HDL „bun”.

De exemplu, un studiu la 55 de pacienți a comparat mierea cu zahărul și a constatat că mierea a provocat o reducere de 5,8% a LDL și o creștere de 3,3% a colesterolului HDL. De asemenea, a dus la o pierdere în greutate de 1,3%.

 

REZUMAT

Mierea pare să aibă un efect pozitiv asupra nivelului de colesterol. Aceasta conduce la reduceri ale colesterolului LDL total și „rău” în timp ce crește colesterolul HDL „bun”.

Mierea poate scădea trigliceridele

Trigliceridele crescute în sânge sunt un alt factor de risc pentru bolile de inimă.

De asemenea, sunt asociate cu rezistența la insulină, un factor important al diabetului de tip 2.

Nivelurile de trigliceride tind să crească la o dietă bogată în zahăr și glucide rafinate.

Studii multiple au legat consumul regulat de miere cu niveluri mai mici de trigliceride, în special atunci când este utilizată pentru a înlocui zahărul.

De exemplu, un studiu care a comparat mierea și zahărul a găsit cu 11–19% niveluri mai mici de trigliceride în grupul de miere.

 

REZUMAT

Trigliceridele crescute sunt un factor de risc pentru bolile de inimă și diabetul de tip 2. Câteva studii arată că mierea poate scădea nivelul trigliceridelor, în special atunci când este utilizată ca înlocuitor de zahăr.

Antioxidanții din miere sunt legați de alte efecte benefice asupra sănătății inimii

Din nou, mierea este o sursă bogată de fenoli și alți compuși antioxidanți. Multe dintre acestea au fost legate de un risc redus de boli de inimă.

Aceasta poate ajuta arterele să se dilate, crescând fluxul de sânge către inimă. De asemenea, poate ajuta la prevenirea formării cheagurilor de sânge, ceea ce poate duce la atacuri de cord și accidente vasculare cerebrale.

Mai mult, un studiu pe șobolani a arătat că mierea proteja inima de stresul oxidativ.

Cu toate acestea, nu există un studiu uman pe termen lung cu privire la miere și sănătatea inimii.

 

REZUMAT

Antioxidanții din miere au fost asociați cu efecte benefice asupra sănătății inimii, inclusiv fluxul sanguin crescut la inima ta și un risc redus de formare a cheagurilor de sânge.

 

Mierea promovează arsurile și vindecarea rănilor

Tratamentul topic cu miere a fost utilizat pentru a vindeca rănile și arsurile încă din Egiptul antic și este încă folosit în prezent.

O revizuire a 26 de studii efectuate asupra mierii și îngrijirii rănilor a găsit mierea ca fiind cea mai eficientă pentru vindecarea arsurilor și a rănilor care s-au infectat după operație.

Un studiu a raportat o rată de succes de 43,3% cu ajutorul mierii, ca tratament pentru răni. Într-un alt studiu, mierea topică a vindecat 97% din ulcerurile diabetice ale pacienților.

Cercetătorii consideră că puterile de vindecare ale mierii provin din efectele sale antibacteriene și antiinflamatorii, precum și din capacitatea sa de a hrăni țesutul din jur.

Mai mult, poate ajuta la tratarea altor afecțiuni ale pielii, inclusiv psoriazisul și leziunile herpesului.

Mierea de Manuka este considerată deosebit de eficientă pentru tratarea rănilor arsurilor.

 

REZUMAT

Atunci când este aplicată pe piele, mierea poate face parte dintr-un plan eficient de tratament pentru arsuri, răni și multe alte afecțiuni ale pielii. Este deosebit de eficientă pentru ulcerațiile piciorului, cauzate de diabet.

 

Mierea poate ajuta la reprimarea tusei la copii

Tusea este o problemă comună pentru copiii cu infecții respiratorii.

Aceste infecții pot afecta somnul și calitatea vieții atât pentru copii, cât și pentru părinți.

Cu toate acestea, medicamentele principale pentru tuse nu sunt întotdeauna eficiente și pot avea reacții adverse. Interesant este că mierea poate fi o alegere mai bună, iar dovezile indică faptul că este foarte eficientă.

Un studiu a descoperit că mierea a funcționat mai bine decât două medicamente obișnuite pentru tuse .

Un alt studiu a descoperit că a redus simptomele tusei și a îmbunătățit somnul mai mult decât medicamentele pentru tuse.

Cu toate acestea, mierea nu trebuie administrată niciodată copiilor cu vârsta sub un an din cauza riscului de botulism.

REZUMAT

Pentru copiii cu vârsta peste un an, mierea poate acționa ca un suprimant natural și sigur pentru tuse. Unele studii arată că este chiar mai eficientă decât medicamentul pentru tuse.

 

Este delicioasă, dar totuși bogată în calorii și zahăr

Mierea este o alternativă delicioasă, mai sănătoasă a zahărului.

Asigurați-vă că alegeți un brand de înaltă calitate, deoarece unele de calitate inferioară pot fi amestecate cu sirop.

Rețineți că mierea trebuie consumată doar cu moderație, deoarece este încă bogată în calorii și zahăr.

Avantajele mierii sunt cele mai pronunțate atunci când înlocuiește un alt îndulcitor nesănătos.

La sfârșitul zilei, mierea este pur și simplu un îndulcitor „mai puțin rău” decât zahărul.