Miere vs zahăr: -Mierea-

Distribuie:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email

Cuprins Articol

Sursa imagine: www.webmd.com

Miere vs zahăr:

Când preparați o ceașcă de ceai fierbinte, apelați la miere sau la zahăr? Deși ambele pot da dulceața necesară băuturii tale, beneficiile lor nutritive variază.

Mierea și zahărul sunt ambii carbohidrați compuși în principal din glucoză și fructoză. Sunt folosite ca ingrediente principale în multe alimente și snack-uri. Ambele pot duce la creșterea în greutate dacă sunt supra-utilizate.

Reputația mierii de a fi mai sănătoasă poate avea o bază, dar mierea nu este considerată neapărat un aliment sănătos. Deci, care din acestea este mai sănătos? Iată ce trebuie să știți:

 

Miere – informații de bază

Albinele folosesc nectarul pe care îl colectează din flori pentru a crea miere. Această substanță groasă este consumată de obicei sub formă lichidă și poate varia în culori de la galben pal până la maro închis.

Mierea este compusă în principal din apă și două zaharuri: fructoză și glucoză. De asemenea, conține cantități și urme de:

enzime
aminoacizi
Vitaminele B
vitamina C
minerale
antioxidanți

Mulți dintre antioxidanții găsiți în miere sunt clasificați ca flavonoide. Flavonoidele au proprietăți antiinflamatorii, care pot oferi unele beneficii pentru sănătate.

Aportul nutritiv exact al mierii variază în funcție de originea sa. Există peste 300 de soiuri de miere, inclusiv:

Miere de lucernă
Miere de flori sălbatice
Miere de Manuka
Miere de eucalipt

Fiecare varietate de miere are o culoare și o aromă distinctă. De exemplu, mierea de hrișcă este o miere populară, închisă la culoare, cunoscută pentru gustul ei ușor neplăcut.

Indiferent de tipul pe care îl preferați, orice tip de miere poate să crească nivelul glicemiei.

 

Care sunt avantajele mierii?

Pro-uri

-Puteți folosi o cantitate mai mică de miere, deoarece are capacitate mare de îndulcire.

-Conține urme de vitamine și minerale.

-Mierea naturală vă poate ajuta să vă ameliorați alergiile.

-Mierea este mai mare în fructoză decât în glucoza. Fructoza este mai dulce decât glucoza, așa că este posibil să puteți utiliza o cantitate mai mică de miere în mâncare sau băutură, fără a sacrifica  nivelul de dulceața. Cantitățile de vitamine și minerale găsite în miere pot avea, de asemenea, beneficii pentru sănătate.

Mierea brută, nepasteurizată, conține cantități de polen, care pot contribui la desensibilizarea reacțiilor alergice.

Mierea oferă, de asemenea, beneficii suplimentare pentru sănătate:

Poate ajuta la omorârea germenilor, deoarece are proprietăți anti-microbiene.
Atunci când este utilizată sub formă de gel, poate ajuta la promovarea vindecării rănilor și arsurilor minore.
Poate ajuta, de asemenea, la calmarea tusei și durerilor de gât.
În general, mierea trece prin mai puțină procesare decât zahărul. Necesită pasteurizarea numai pentru a deveni gata de servit. Mierea poate fi consumată și în starea ei naturală, fără a fi nevoie și de pasteurizare.

Există dezavantaje ale mierii?

Contra

-Mierea este bogată în calorii.

-Este formată în principal din zahăr.

-Este posibil să nu fie sigură pentru sugarii mai mici de un an.

-La aproximativ 22 de calorii pe linguriță, mierea este bogată în calorii. Este alcătuită în principal din zahăr și ar trebui să fie utilizată fără probleme. Acest lucru este valabil mai ales dacă aveți probleme de sănătate, cum ar fi diabetul, bolile de inimă sau obezitatea.

-Mierea poate fi periculoasă pentru sugarii mai mici de un an. Acest lucru se datorează faptului că aceasta conține spori bacterieni care pot provoca botulism la sugari.